PLE + SRL
Primer de tot, si ens fixem en la imatge, l’entorn personal
d’aprenentatge (PLE) i l’aprenentatge autoregulat (SRL) estan estretament
relacionats, ja que com poder observar les tres fases del SRL (planificació,
execució i autoobservació) estan contingudes en cadascuna de les tres fases del
PLE (accedir a la informació, crear continguts i compartir aquesta informació).
Amb aquest mapa conceptual que hem creat, es veu clarament com les eines
digitals (TICs) ens pot facilitar l’autoaprenentatge en tot moment.
El Blogger penso que és una eina
que està present a la fase d’autoreflexió del SRL a cadascuna de les fases del PLE, ja que aquesta eina ens permet expressar la nostra opinió, reflexionar
sobre el que sentim o pensem... El Twitter també hem pensat que es troba en
cadascuna de les fases del PLE però aquesta vegada està una mica més repartit
per totes les fases del SRL, ja que ens pot ser útil tant per poder accedir a
la informació a l’hora d’automotivar-nos, reflexionar sobre els continguts que
hem creat així com, a l’hora de compartir la nostra informació amb la resta del
món.
Per altra banda, el Twitter i el Blogger penso que pot
tenir molt bon ús a l’Educació Secundària. Per una banda, el Twitter ens pot
servir (així com hem fet en l’assignatura de Processos i Contextos educatius)
per trobar noves metodologies, eines digitals...a través de companys docents,
psicòlegs, contes d’educació, els quals comparteixen les seves experiències
perquè la resta de companys de tot el món, puguin enriquir-se i posar-ho en
pràctica al seu dia a dia. Crec que és una molt bona eina per agafar idees
que potser tu no coneixies i així poder ajudar i afavorir als teus futurs alumnes.
Així com, el Blogger, també té un ús molt semblant, ja que companys d’aquest
gremi, comparteixen les seves reflexions i experiències positives amb la
finalitat d’ajudar a la resta de docents.
A mi, per exemple, al màster m’ha servit l’ús de Twitter
per conèixer noves metodologies digitals per poder fer servir amb els meus futurs
alumnes, perquè l’aprenentatge sigui més ric, deixant darrere les classes
magistrals a les quals estàvem acostumats. I el Blogger, m’ha servit per
reflexionar sobre el que estem fent i poder veure el que pensen els meus
companys al respecte, ja que potser un altre punt de vista et pot fer canviar
la teva opinió o simplement, enriquir-la i poder debatre.
Com a futura docent, crec que sí que faré servir tant el Twitter com el Blogger. En un principi pensava que el Twitter no hem serviria
per res, però la veritat és que gràcies a fer-me’l, he pogut seguir a docents i
pàgines d’educació, le quals m’han donat idees per poder utilitzar en un futur
pròxim (esperem) com a docent. Avui en dia tothom no sap de tot i qualsevol te
pot aportar una cosa nova, per tant, és important que estiguem connectats en
tot moment. Per finalitzar, com he comentat al principi, ambdues aplicacions
estan immerses al 100% en l’aprenentatge autoregulat dels adolescents i seguiré buscant més eines per enriquir-me cada dia més.
Comentarios
Publicar un comentario