Quin tipus de professor vull ser?
L’assignatura de Processos i Contextos educatius m'ha ensenyat noves
metodologies d’ensenyament, l'ús de les TIC i la importància de l’aprenentatge
autoregulat (SRL), el qual no el coneixia com a tal però d’alguna manera nosaltres
quan érem joves ja l’utilitzàvem. Encara que al principi em preguntava per a
què havíem de fer-nos un Twitter al començament, després d’haver fet aquesta assignatura li he
vist la gran utilitat. Gràcies a les xarxes socials (en aquest cas Twitter),
podem aprendre molt d’altres companys de professió sobre les seves metodologies
d’ensenyament i les seves eines emprades dins d’una aula, així com està al dia
sobre les novetats que van sortint envoltant l’educació per fer-nos avançar
cada dia una mica més. Així
com comentar les eines que he après com són les Picktochart per fer infografies,
Thinglink, crear-nos un Blog i l’ús de pàgines webs com Pixabay per
descarregar-se fotografies.
Amb tot el que he après amb aquesta assignatura i amb el que hem vist
durant els dos mesos que portem de màster, tinc clar quin tipus de professor
vull ser. M’agradaria ser un professional capaç de transmetre a l’alumnat tots
els meus coneixements oblidant-nos de l’educació tradicional, si no fent
partícip als alumnes en tot moment, que s’involucrin i sobretot que venguin a
classe amb ganes d’experimentar i aprendre dia a dia. M’agradaria que els meus
alumnes vinguessin a classe motivats i amb entusiasme, creant un bon clima a l’aula
afavorint així la diversitat i la inclusió de tots els alumnes, per arribar
tots plegats al mateix punt. Per tant, fomentaré i posaré en pràctica el
treball cooperatiu així com l’ús de les
TIC, ja que he pogut comprovar la gran utilitat que pot tenir a les aules i com
poden aprendre més i millor amb les noves tecnologies. Fomentaré
i posaré en pràctica l’aprenentatge autoregulat (SRL) perquè els meus alumnes sàpiguen
planificar-se a l’hora de fer una tasca, es motivin, l’executin i sàpiguen
reflexionar sobre el que han fet per no cometre les mateixes errades en un
futur. I per últim i no menys
important, no oblidar-nos del paper fonamental i crucial que tenen les famílies
en l’educació de l’alumnat, per tant com a futura tutora vull crear un vincle
entre família – escola per aconseguir treure el millor dels nostres alumnes.
Sóc conscient que encara queda molt de camí per recórrer per aconseguir l’educació
que volem per als nostres alumnes, però penso que si tots els futurs docents
que ens estem formats ara mateix pensem i apliquem el que hem après durant el
màster (i encara ens queden uns mesos per seguir aprenent), arribarem més
prompte que tard al nostre objectiu.
Us deixo per aquí l'enllaç del thinglink del nostre grup (Nuria, Irene, Anita i jo):
https://www.thinglink.com/scene/1251223875534979074
Comentarios
Publicar un comentario