Quin tipus de professor vull ser?


L’assignatura de Processos i Contextos educatius m'ha ensenyat noves metodologies d’ensenyament, l'ús de les TIC i la importància de l’aprenentatge autoregulat (SRL), el qual no el coneixia com a tal però d’alguna manera nosaltres quan érem joves ja l’utilitzàvem. Encara que al principi em preguntava per a què havíem de fer-nos un Twitter al començament, després d’haver fet aquesta assignatura li he vist la gran utilitat. Gràcies a les xarxes socials (en aquest cas Twitter), podem aprendre molt d’altres companys de professió sobre les seves metodologies d’ensenyament i les seves eines emprades dins d’una aula, així com està al dia sobre les novetats que van sortint envoltant l’educació per fer-nos avançar cada dia una mica més. Així com comentar les eines que he après com són les Picktochart per fer infografies, Thinglink, crear-nos un Blog i l’ús de pàgines webs com Pixabay per descarregar-se fotografies.

Amb tot el que he après amb aquesta assignatura i amb el que hem vist durant els dos mesos que portem de màster, tinc clar quin tipus de professor vull ser. M’agradaria ser un professional capaç de transmetre a l’alumnat tots els meus coneixements oblidant-nos de l’educació tradicional, si no fent partícip als alumnes en tot moment, que s’involucrin i sobretot que venguin a classe amb ganes d’experimentar i aprendre dia a dia. M’agradaria que els meus alumnes vinguessin a classe motivats i amb entusiasme, creant un bon clima a l’aula afavorint així la diversitat i la inclusió de tots els alumnes, per arribar tots plegats al mateix punt. Per tant, fomentaré i posaré en pràctica el treball cooperatiu  així com l’ús de les TIC, ja que he pogut comprovar la gran utilitat que pot tenir a les aules i com poden aprendre més i millor amb les noves tecnologies. Fomentaré i posaré en pràctica l’aprenentatge autoregulat (SRL) perquè els meus alumnes sàpiguen planificar-se a l’hora de fer una tasca, es motivin, l’executin i sàpiguen reflexionar sobre el que han fet per no cometre les mateixes errades en un futur.  I per últim i no menys important, no oblidar-nos del paper fonamental i crucial que tenen les famílies en l’educació de l’alumnat, per tant com a futura tutora vull crear un vincle entre família – escola per aconseguir treure el millor dels nostres alumnes.

Sóc conscient que encara queda molt de camí per recórrer per aconseguir l’educació que volem per als nostres alumnes, però penso que si tots els futurs docents que ens estem formats ara mateix pensem i apliquem el que hem après durant el màster (i encara ens queden uns mesos per seguir aprenent), arribarem més prompte que tard al nostre objectiu.


Us deixo per aquí l'enllaç del thinglink del nostre grup (Nuria, Irene, Anita i jo):
https://www.thinglink.com/scene/1251223875534979074

Comentarios

Entradas populares de este blog

PLE + SRL

Educació i procés d'ensenyament-aprenentatge