Reflexió final


">

Fa ja cinc mesos que vàrem començar el màster, un màster que començava amb molta por, amb inseguretats, sense estar segura de jo mateixa si seria capaç de superar-lo. Una vegada han anat avançant els mesos, he agafat confiança en jo mateixa i cada vegada més penso que puc arribar a ser una bona docent.

Una vegada realitzada la primera fase de pràctiques al centre i després dels coneixements obtinguts al màster, he reafirmat pensaments que ja tenia així com noves visions i punts de vista que pot ser abans no coneixia. La meva experiència al centre al qual em van destinar, he de dir que és un centre on es treballa per projectes i, per tant, el treball cooperatiu està molt present, aspecte molt important que he après durant aquest màster si volem que els nostres alumnes tinguin un millor aprenentatge així com enriquir-se un dels altres.

Després d'haver realitzat aquest màster i a l'espera de fer la segona fase de les pràctiques, he assumit que els docents hem de tenir una mentalitat d'innovació, la nostra base pedagògica ha de ser en un entorn digital, hem de deixar darrere la pedagogia tradicional. No he tingut la sort de poder treballar a una aula amb diversitat però el que si m'ha quedat clar és el que camí que hem de dur i és el camí cap a la inclusió, canviant les nostres metodologies per poder arribar de la millor manera possible a tots els nostres alumnes. Molt important i que ja tenia molt present, ja que penso que és fonamental per l'aprenentatge dels nostres alumnes, és que l'ensenyament sigui obert a l'entorn, per tant, que les famílies participin i s'impliquin activament perquè pot ser, un simple problema de fora pot afectar el rendiment i aprenentatge d'algun dels nostres alumnes i que amb preocupació i implicació, es pot solucionar.

Una altra cosa que tinc molt present és que l'alumne ha de ser el que tingui l'autonomia, treballant l'aprenentatge autoregulat i l'entorn personal d'aprenentatge fent que aquest sigui significatiu. Aquests aspectes van de la mà de la motivació i autoestima dels alumnes, perquè si un docent explica motivant a l'alumnat i amb emoció pel que està fent i transmetent, aquest aprenentatge arribarà millor i segurament venguin a les classes amb ganes d'aprendre cada dia una mica més. No ens podem oblidar de l'ús responsable de les TICs (tema estrella del màster), ja que és el que està present al món que vivim ara i al que estan acostumats els nostres alumnes per tant, per què no aprofitar-nos i treure partit?

En resum, com a futura docent vull treballar amb ganes, emoció i motivació, vull aprendre dels meus companys treballant cooperativament, vull renovar-me i formar-me contínuament per aprendre noves metodologies, noves eines... per millorar l'aprenentatge dels meus alumnes. Com a futura docent, vull que les meves classes siguin inclusives de manera que la diversitat sigui un aspecte positiu i enriquidor per la resta de companys, ja que tots podem aprendre de la resta.

Així que, comença una nova aventura que ara més que mai agafo amb moltíssimes ganes i motivació per poder donar de jo mateixa el millor als meus futurs alumnes.

Companys, nosaltres podem!!



Comentarios

Entradas populares de este blog

PLE + SRL

Educació i procés d'ensenyament-aprenentatge

Quin tipus de professor vull ser?